15 Haziran 2017 Perşembe

Esaretin Bedeli!

Föş Babanın ricası ve Don Corleone'nin talimatıyla ömür boyu evlilik programı izleme cezası verilen iRRasyonel'den uzun süredir haber alınamamaktadır. Tüm gün evlilik programı seyreden iRRasyonel'in düzelebileceği ihtimali belirir. Akıllanmış olabilir ve bundan sonra piyasa yorumcularını eleştirmez diye düşünülür. Bunu öğrenmek için Föş Baba iRRasyonel'i ziyaret eder.

Föş Baba: Otur. Ömür boyu evlilik programı izleme cezasının 20 senesini mi geride bıraktın?
iRRasyonel: Evet.
Föş Baba: Düzeldiğine inanıyor musun?
iRRasyonel: Evet, kesinlikle. Ben dersimi aldım. Dürüstçe söyleyebilirim ki, ben değiştim. Artık piyasa yorumcuları için zararlı biri değilim.

Bu görüşme Föş Babayı tatmin etmemiş olacak ki, iRRasyonel'in evlilik programı izleme cezasının devamına karar verilir.
Aradan 10 yıl geçer ve Föş Baba iRRasyonel'i yeniden çağırır.

Föş Baba: Ömür boyu evlilik programı izleme cezanızın 30 senesini doldurdun. Düzeldiğine inanıyor musun?
iRRasyonel: Evet, kesinlikle. Ben artık dersimi aldım. Dürüstçe söyleyeyim ki, ben artık değiştim. Artık piyasa yorumcuları için zararlı biri değilim.

Bu görüşme de Föş Babayı tatmin etmez ve iRRasyonel'in evlilik programı izleme cezasının devamına karar verilir. Aradan 10 yıl daha geçer ve Föş Baba iRRasyonel'i yeniden çağırır.

Föş Baba:
Ömür boyu evlilik programı izleme cezanızın kırk yılını geçirmişsin. Düzeldiğine inanıyor musun?
iRRasyonel: Düzelmek mi? Bir düşüneyim... Bunun ne olduğu konusunda hiçbir fikrim yok artık.
Föş Baba: Yani piyasa yorumcuları arasına katılmaya hazır mısın?
iRRasyonel: Ben bunun ne demek olduğunu biliyorum. Ama bu kelime benim için sadece uydurulmuş politik bir kelime. Bilmek istediğin şey nedir Föş Baba? Ne yapmamı istiyorsun? Yaptığım için pişman olmamı mı?
Föş Baba: Pişman mısın?
iRRasyonel: Pişman olmadığım bir gün bile yok ki...

Tam o anda Föş Babanın aklına "Esaretin Bedeli" adlı filmin bir sahnesi gelir. Orada da memur Morgan Freeman'a aynı soruları sorar ve aldığı yanıtlardan sonra düzeldiğine karar vererek onu salıverir. Benzer yanıtları iRRasyonel de verdiğine göre o da düzelmiştir diye düşünür ve cezasının bitirilmesine karar verir.

Piyasa yorumcuları dünyasında artık herkes mutlu mesut yaşamaktadır. Bir gün Föş Babanın kapısı çalar. Gelen postacıdır. Bir zarf uzatır. Föş Baba zarfı açar, içinden çıkan notu okumaya başlar:

Adamın biri papağan almak için bir dükkana girer. Satıcı en değerli papağanları gösterir ve "Bu," der, "5.000 lira, şuradakiyse 10.000 lira."
"Vay canına," der adam. "5.000 liralık papağan ne yapabiliyor acaba?"
"Doların ne zaman yükseleceğini her zaman doğru biliyor ve söylüyor."
"Ya öteki?"
"Hisse senetlerinin ne zaman alınacağını ve satılacağını tam isabetle buluyor... Yalnız arkada bir papağan daha var, onun fiyatı 50.000 lira."
"Yuh," der müşteri. "O neyi doğru biliyor peki?"
"Valla," der dükkan sahibi, "Ben şimdiye kadar bir şeyi doğru bildiğini hiç görmedim. Ama diğer iki papağan ona Piyasa Yorumcusu diyorlar."
Sevgiler, iRRasyonel.

Hiç yorum yok: