17 Ekim 2016 Pazartesi

Kürk mantolu madonna'nın Madonna'yı anlattığını sananların 7 ortak özelliği!

Başkalarının cehaletinden utanç duymadan geçirdiğimiz bir gün neredeyse yok. Bugün de "Kürk Mantolu Madonna" adlı romandaki madonna ifadesini Popstar Madonna sanan ve kitabı okumadığı halde okudum diyerek yalan söyleyen "zavallı" için utanç duyuyoruz.

Böyle bir cehalete nasıl sahip olunacağını merak edenler için bir kılavuz oluşturduk. Utanç duymamıza sebep olmak isteyen varsa, bu kılavuzdaki adımları uygulayarak, bunu kolayca başarabilir.

Kürk mantolu madonna'nın Madonna'yı anlattığını sananların 7 ortak özelliği!

1- Aptallık

Bu insan türünün en temel özelliği aptallıktır. Yani kendi çıkarlarına karşı bilinçsizce davranma becerisine sahiptirler. Amaçlarını son derece bilinçli olarak oluştururlarken, amaçlara ulaşmak için bilinçsiz bir çaba içine girerler. Aptallığı yok eden ve modern dünyanın kültür dediği şey, onlar için başarısız bir girişimden ibarettir. Unutulmamalıdır ki, aptallık zeka ile ilgili bir kusur değil, bilinçli bir iradi zayıflıktır. Cehalet ne güzel şey be, her şeyi biliyorsun!

2- Başarısızlıkları ile başarılı insan tipi
Mesela ekonomi yorumu yapıp da öngörüsü gerçekleşen insan tipinin başlıca özelliği budur. Kapıyı kapamak isteyen insan yerinden kalkar, kapıya doğru yürür ve kapıyı kapatır. Bu tür insan ise kapıyı kapatmak için yerinden kalkar, ayağı takılıp düşer, kafası kapıya çarpar ve kapı kapanır; o da şansı yaver gittiyse. Yani bu tür insanlar için başarı aptalca bir tesadüftür. İsabetli hatalar yaparak başarısızlıkları ile başarılı olurlar. S.Zizek diyor ya hani, bu insanların ihtimal eşiğini geçip gerçekleşen eylemleri sadece bönlük taşır diye. Haklı. Zaten Nirvana da bu tür insanlar için vardır: Kendisine ulaşmak için bir dolu nafile çaba gösterilen ama bir türlü ulaşılamayan yer. Bir gün Goethe'den şiir okursan eminim anlayacaksın; Goethe geldi aşkımız, ikimiz de şaşkınız!

3- Post Festum ilkesi
Bu insan türünün gizli doğasında post festum ilkesi vardır. Yani geriye dönüş ilkesi. Kısaca anlamı şudur: Gerzekliği anlamak için gerekli olan bilgiyi toplamadan önce gerzek olamazsın. Yani sen gerzek olduğunun farkında olmadığın için her şeye yorum yapabilme becerisine sahipsin. Hani Romalı demiş ya; factum stultus cognoscit, yani gerzek hatasını eylemden sonra anlar diye. Bunlarda bu süre oldukça uzundur. Marx'ı da okudum; mutlu sonla bitti, Spencer ile dükkanı en sonunda açtılar!

4- Quia ineptum est ilkesi
Bu insan türü inandığı gerçeklere, doğru temellere oturduğu için değil, quia enptum est olduğu için inanır. Yani absürt, kaçık ve imkansız olduğu için. Bu insanlar için davranış ve inanç bir arada yürüyemez. Onlara göre bilgi inanca karşıdır. Yani kısaca bilmezler ama inanırlar. Suç ve Ceza'yı seyrettim geçen hafta; rapciden oyuncu yaparsan olacağı bu be şekerim, çok hızlı konuşuyor, anlayamadım!

5- Verimli yanlış anlama ilkesi
Şu fıkra bu ilkeyi güzel anlatır. Bizimki Amerika'ya gitmiş. Yolda yürürken karşısına güzel bir ev çıkmış. Yoldan geçen adama "Bu ev kimin?"diye sorar. Adam, "I dont understand" diye yanıtlar. Yürümeye devam eder ve denizde büyük bir gemi görür. Yoldan geçen başka bir adama, "Bu gemi kimin?" diye sorar. Adam, "I dont understand" der. Yürümeye devam eder ve bir cenaze merasimi görür. Orada duran bir adama, "Bu cenaze kimin?" diye sorar. Adam, "I dont understand" diye cevap verir yine. Bizimkisi aynen şöyle der: "Ya, I dont understand efendi, giderken götüreceğin bir tabut, bir kefen." Anayurt Otelini de izledim be, her şey dahil değilmiş, o yüzden sevmedim

6- Cehalet-saadet ilişkisi
Cehalet ve saadet arasında yakın bir ilişki vardır. Bu tür insanlar aptal oldukları için bunu kavrayamazlar. Kavradıkları anda saadetlerinin sonu gelmiş demektir. Şu fıkra daha iyi özetler: Bizimkisi, bir horoz ve dört tavuğu yoldan geçen birine satar. Adamın hiç parası olmadığı için bizimkisi tavukları verip horozu para gelinceye kadar rehin tutar. 80'ler dizisinin romanını okudum, 1984'tü adı, çok sıkıcıydı, bö geldi!

7- Megara mantığı
Bu tür insanlar Eukleides'in kurduğu Megara ekolünün mantığına sahiptirler. Aptallığı ile ünlü bu şehrin okulunda insanlara tek bir şey öğretilirmiş: Haksız bile olsan hakkını ara. Yani bu insanlara laf anlatman mümkün değildir; o nedenle boşuna uğraşma bence. Endless love şarkısına hiç alışamadım be funda, daha ziyade endli love'ları seviyorum!

Programın adına uysanız ve keşke aranızda kalsaymış be... Durdurun dünyayı inecek var!

Hiç yorum yok: