25 Ekim 2016 Salı

Hayatın gizli CV'si!

Kariyer basamaklarını hızlıca yükselmek, iyi bir kariyer oluşturmak, daha çok paraya sahip olmak, önemli kişilerle ahbap olmak ve herkesin imreneceği hobiler edinmek için ihtiyacınız olan en önemli şey bir CV'dir. Yani bir özgeçmiş. Birçok kişi hatta dünyadaki hemen hemen herkes böyle bir CV oluşturacağım diye çalışır. Ama boşa geçirilen hayatı fark etmez.

Hiyerarşi kültürü ve sahte insan davranışları ile dolu iş hayatı aslında görünen CV'nin arkasında bambaşka bir CV yaratır. İnsanların bu gizli CV'si bir hayatın nasıl boşa harcandığını oldukça güzel özetler. İş hayatındaki hemen her profesyonelin sahip olduğu bu gizli CV'yi merak edenler için aşağıda karşılaştırmalı bir örnek oluşturduk. Normal bir CV'de olanlar ile gizli CV'de olanları madde madde sıraladık.

İş hayatındaki hemen herkesin sahip olduğu gizli CV; kısaca hayatın gizli CV'si:
(İsimler tamamen uydurmadır)

CV: Siyah Kuğu Üniversitesi, Finansal Çiftlikler ve Piyasalar Bölümü mezunuyum.
Gizli CV: İş hayatını parlak fikirlerimle değiştirmeye geliyorum. Muhtemelen bu fikirlerimle bir iki yıl içinde CEO yaparlar beni.

CV: Auschwitz Finans'ta yatırım uzmanı olarak 6 yıl çalıştım.
Gizli CV: Takdir edilmeyi hak ettiğimi düşündüğüm şekilde beni takdir etmeyen bu dar görüşlü yöneticiler ve aptal meslektaşlarıma daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum. Hiç kimse ideallerimi anlamak istemiyor. İlk fırsatta başka bir şirkete geçmeliyim.

CV: Hiroşima Securities'in yatırım bölümünde orta düzey yönetici olarak 5 yıl çalıştım.
Gizli CV: Çaresizce çarpıtılmış ideallerden bahseden üniversiteden yeni mezun bu çaylaklara yöneticilik yapmaktan tiksinti duyuyorum. Çoğu kendini bilmekten aciz.

CV: Bhopal Sallama ve Saklama Bankasında üst düzey insan kaynakları yönetici olarak 4 yıl çalıştım.
Gizli CV: İtiraz eden dik kafalı çalışanları değiştirmek için, her ücreti kabul etmeye hazır yoksul ve enerjik işsizler bularak patrona hoş görünmek adına gecemi gündüzüme kattım.

CV: Greenspan Finans ve Alçıpan şirketini CEO olarak 8 yıl yönettim.
Gizli CV: Açık konuşmanın tehlikesiz olduğu anlar dışında aklımdan geçenleri cesursa söylemeyen biri olarak insan ırkının bilinmeyen bir türünü keşfettim. Sevgi, saygı, adanma ve çalışma gibi değerlerin modern sentetik şekillerini icat ettim. İş dünyasını yıllardır yarı doğru sayılacak doğrularla uyutuyorum.

CV: Adam Smith ve Mahdumları Yatırım Bankasında yönetim kurulu üyesi olarak 5 yıl çalıştım.
Gizli CV: Akla yakın olanda uzlaşabilen insanlar şu şirkette neden yok acaba? Demek ki bir görevin para karşılığı yerine getirilmesiyle insan huzura ve mutluluğa ulaşamıyor.

CV: Commedia Dell'arte Hakikat ve Danışmanlık şirketini kurarak tecrübelerimi şirket çalışanlarına aktarmaya 7 yıldır devam ediyorum.
Gizli CV: Kişinin kendisinden daha fazla çalıştığı şirkete saygı duyması gerektiğini düşünmesem de bu şaşkınları buna ikna etmek zorundayım. Çünkü şirketleri bana bu yüzden para veriyor.

Hala öğrenemeyenler varsa bir kere daha özetleyelim. CV, yanlış yönlendiren bir böbürlenmeden başka bir şey değildir. İnsanın iş verilmez kılabilecek umutlarını ve fikirlerini hiçbir zaman içermez. İnsani kusurları görmezden gelerek onları taklit edilmesi gereken modeller olarak sunar. Kariyer basamaklarının tırmanılmasına dair abartılı bir anlatım olarak tasarlanır. Kısacası, monarşik despotizmin son yadigarlarından birinden başka bir şey değildir.

İşte, evrensel olarak kabul görmüş başarılı bir hayat ancak bu CV'lerde anlatıldığı şekilde yaşanıyor artık...

İnsanlığın en büyük başarıları ise, neredeyse herkesle fikir uyuşmazlığı içinde olan birkaç kararlı insan tarafından gerçekleştirilirken geri kalanına da hayat diyoruz: Solgun fenerlerimizle üzerini hep beraber aydınlattığımızda ortaya çıkan şey!

Hiç yorum yok: